Ridderheimsrapporten Nr 2

2008 djupdyker vi i temat Future Food Shopping. Ridderheimsrapporten Nr 2 är en trendstudie om mat i allmänhet och matshopping i synnerhet. Den bygger på en omfattande trendwatch ur såväl internationellt som svenskt perspektiv. Här kan du läsa om trender och fenomen som vi ser kommer att påverka hur, var, när och varför vi handlar den mat vi gör de närmsta fem åren. 

”Att fördjupa oss i framtidens matshopping var ett ganska enkelt beslut. För även om vi i förstahand är en producent är det givetvis avgörande även för vår verksamhet att förstå vad det är för krafter som driver fram nya köpmiljöer, köpbeteenden och attityder till försäljning och inköp av mat. På så vis kan vi stå väl rustade inför framtidens krav från såväl kunder som konsumenter.”

Future Food Shopping är ännu ett kapitel i det ständigt pågående spaningsarbete vi valt att presentera under namnet Ridderheimsrapporten. Ett arbete som drivs av samma nyfikenhet och passion för nya smaker och idéer som en gång fick oss att snöra på oss förklädena och börja röra runt i grytorna hemma hos Christer Ridderheims.

RR2_2.png

 

 

Ridderheimsrapporten Nr 1
Ridderheimsrapporten Nr 2
Ridderheimsrapporten Nr 3
Ridderheimsrapporten Nr 4
Ridderheimsrapporten Nr 5
Ridderheimsrapporten Nr 6